25 Mart 2012 Pazar

sessizce gelirim toprağına


Aradan kaç zaman, kaç mevsim ,kaç ay geçti ama bugünkü gibi hatırımda.İnsan acı veren bir olayı bu kadar canlı hatırlamamalı.Yıl 1996 kışın en soğuk olduğu aydayız.Liseye gidiyorum.O zamanlar teyzem ve ailesi  üst katımızda oturuyorlardı.Yıllar olmuştu taşınalı anneannem yaptırmıştı evi kendi de onlarla beraber kalıyordu.
Teyzem 28 yaşında üç çocuk annesi.Çok deli dolu, eğlenceli ,sıcakkanlı bir insandı.Şakalaşmaya bayılırdı.Beni de kardeşlerimi de çok severdi.Ne zaman annem kızsa onun yanına kaçardım beni saklardı.Gerçi bu annemi daha çok sinirlendirirdi ama teyzem ne yapıp ne edip sakinleştirirdi.Sonra elma desem çık armut desem çıkma der ama hiç bir şey demez unuturdu ben orada saatlerce kalırdım.
Bir gün hastalandı aniden önce tümör dediler iyi huylu sonra arkası kesilmeyen ameliyatlar sonucu iyileşme yerine daha da kötü olmaya başladı.Bu kadar genç olması bir yana üç çocuk öksüz kalacak olması hepimizi perişan etti.O süreçte bir çok mücadele içinde oldu hatta bir gün beni bir yere götürmüştü teyzem.Evin önünde ki tabela da şifacı yazıyordu.Sonra içeri girdik adam teyzeme bir bidon dolusu kırmızıya çalar bir içecek verdi.İç dedi bunu her gün iyi olacaksın bana güven.Şaşırmıştım;
-Teyze dedim
-Efendim canım söyle
-Bu ne ?
-Şifa suyu teyzen içecek ve iyileşecek
O zaman nasıl sevindim nasıl içmeli ve iyileşmeli içti de değişen bir şey olmadı.Ama biliyorum ki ölümden başka her şey çare var bununda bir çaresi olmalı.Olmadı çare bulamadık belki görmedik  belki de  vardı ama biz bilmiyorduk.
Günlerce hep yorgun ve uykusuz  kaldık yaşayan ölüler gibiydik.Annem sürekli üst katta teyzemle ilgileniyordu. Anneannem ise  bitkin bir halde bir köşeye çekilmiş sadece ağlardı hep ağladı hiç susmadı ölene kadar.Gelen giden o kadar çok olurdu ki  akrabalar kalırdı arada bir ilgilenirlerdi.Ocakta çay hiç eksilmiyordu.Komşular sağolsun sürekli tencere dolusu yemekler getiriyorlardı.Çünkü kimsenin ne yemek yapacak hali nede yiyecek durumu vardı.
Teyzem son bir hafta içinde bitkisel hayata girdi. Doktorlar umudun bittiğini yapacak bir şey olmadığını söylediler .Anneannem hastanede bırakmak istemedi madem ölecek evinde ölsün dedi .Ne acı bir durum Ya Rabbim bir anne için bir evlat için.
Teyzemin şuuru ara sıra açılıyordu ama  hiç kimseyi tanımıyordu kendi öz çocuklarını bile.Hiç unutmam anneannem hasta kızına dönerek sonra anneme bakarak bir yıkayalım dedi.Uzun zaman hastanede kaldığı için ilaç kokusu vardı üzerinde bir de ölüm kokusu.Ben yanlarındayım teyzemin çocukları çok küçüktü en büyüğü 7 yaşındaydı o zaman en küçüğü 3 olmalı .Onlara bakıyorum diğer odada.
İçeriğe girdim teyzemi yıkıyorlar o kadar kurumuş ki bedeni o kadar zayıflamış ki o küçücük leğene sığmıştı.Arada bir konuşuyor gibi ama  mırıldıyor  sesini zar zor duyuyoruz  sonra;
-sen kimsin dedi annesine
Küçük bir çocuk gibi gülümsedi bir de
Anneannem bunu duyunca yıkıldı kaldı.Gözyaşlarımız sel oldu çünkü hepimiz o gün bir şeye emin olduk ölecekti ve bir hafta sonra öldü..Rabbim affetsin günahlarını mekanı cennet olsun..
Şimdi çocukları kocaman oldu ikisi evlendi.Ama kızı şu an çok hasta tümör varmış sırtında duyunca çok üzüldüm inşallah annesi ile aynı kaderi paylaşmaz daha 21 yaşında bir oğlu var.Ameliyat olacakmış inşallah iyileşir diyorum


belki bu sonbahar hatırlarsın beni
yeni bir sabahı sessizliğinde
gün ışığının yüzüne yansıdığı an
belki bir rüzgar hatırlatır beni
usulca kapını aralarken 
kim bilir neler geçer aklından
belki de sadece yağmur yağarken
sessizce gelirim toprağına...


20 yorum:

  1. Çok üzüldüm prensesim teyzene Rahmet teyze kızınada şifa diliyorum ,umarım iyileşiri
    ve güzel haberlerini buradan yazarsın ,yaz tamammı! kızlar annelerinin kaderinimi yaşıyor acaba:( çok üzüldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun kuğum inşallah iyileşir bende çok üzüldüm bir de onun için yeni bir süreç başlıyor tüm o testler tahliller hastane koridorlarında geçecek saatler Rabbim yardım etsin ...bilmiyorum aynı kaderi yaşamaz inşallah

      Sil
  2. Pinar abla cok uzuldum... :( Allah rahmet eylesin.... Insallah iyilesir Allahtan umit kesilmez, cok kötu oldum okuyunca. Allahtan acil sifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım meleğim güzelim dua edelim ki iyi olsun yazık daha çok genç çok güzel bir oğlu var

      Sil
    2. evet benimle aynı yaşta dualarim onunla insallah iyi olur

      Sil
  3. Bu yazının bir kurgu olmasını çok isterdim,ama değil sanırım,iki kez hipofiz tümöründen ameliyat olmuş biri olarak fena oldum okuyunca,ama tıp çok ilerledi,umudunuzu yitirmeyin,tekrar geçmiş olsun sana ve ailene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok geçmiş olsun sana da bilmiyordum senin yaşadıklarını inşallah şimdi iyisindir ve teşekkür ediyorum güzel dileğin için

      Sil
    2. Tanrının elleri yazımda ikinci ameliyatımdan çıkışımı anlatmıştım, tıp bayramı nedeniyle. Bitti,umarım tabi.

      Sil
    3. okumuştum ama hastalığını bilmiyordum bitmiş olmasına sevindim inşallah aynısını yaşamazsın hep iyi olursun canım

      Sil
  4. okumam ederlezi yi dinlediğim ana denk gelince çok kötü hissettim. biri öldüğünde pek konuşasım gelmiyor. sadece içimden sadece içimden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece içimizden bilgeceğim bende çok konuşamıyorum yazamıyorum ama bunu öğrendim içimden böyle karalamak geldi yoksa bu duygular anlatılmaz yaşanır..

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Bana tanıdık gelen acılardan ürperirim çünkü bilirim ki ; neyse işte bilirim... umudu yitirmemek gerekiyor işte o vakit ölüyor insan.. En büyük yardımcımızdan yardım diliyorum hepimiz adına... sevgiler,,,

      Sil
    2. sağol mavişim eksik olmayın bende sevgilerimi iletiyorum ..

      Sil
  6. Sevgili Pınar...Canım arkadaşım Rabbim hastamızın yar ve yardımcısı olsun...Derdi veren Rabbim şifasını da verecektir inşallah...Allah ım hasatmızı çocuklarına bağışlasın...Bizler aciziz bu durumlarda yapabileceğimiz içten gönülden dua... İnşallah dualar yetişecek kardeşimize...Baki selamlar canım arkadaşım...Teyzeniz nur içinde yatsın mekanı cennet olsun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin sağolun dualarınızı eksik etmeyin

      Sil
  7. ne kadar üzüldüğümü anlatamam:((dua dua....Rabbim şifa versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin deryacığım o güzel dualarınızı eksik etmeyin güzelim

      Sil
  8. Merhaba,
    Blogların geliştirilmesiyle ilgili olarak yapılan Gencal araştırmasına katkı sağlarsanız memnun olurum.
    Saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...