2 Haziran 2012 Cumartesi

bir bilinmezlik olur bazen beni anlatan



Tertemiz camdan bir gemi denizde kimse görmüyor.İçinde kimlerin var olduğunu bilen yok.Benim görme ayrıcalığımı soruyorum tepeden.Tepe dediğim de silindir şeklinde bir kaya ama bulunduğu yer bulutlara çok yakın.Yükseklik korkum falan da yok aşağısı hep yakın geliyor bana.Yani atlasam canım yanmayacak gibi.Onlar beni duyuyorlar demek ki gemiden kahkaha sesleri geliyor.İşitme yetime  olan hayranlığıma gülümsüyorum .Tek hayranlığım onunla sınırlı değil tabi.Bir rüya olduğunu düşünmekten kendimi alamıyorum ama kimin umurumda her şey o kadar berrak o kadar güzel geliyor ki bana .Hiç bitmese diyorum şu anlar.
Tüm bunlar yaşarken bir cevap  bekliyorum.Gemi ise masmavi denizi kaldırmış dansa benim şaşkın bakışlarımı görünce ses veriyor ‘ bir melodi çal hele sonra alacaksın cevabını’.Sevdiler beni diye düşünüyorum çok hoşuma gitti bu.Onlara en sevdiğim şarkıyı söylüyorum.Sesim mi güzelleşmiş ne ?Aman Allah’ım diyorum.Başkayım başka ah ne güzel bir his bu böyle.Bu kadar mutlu olduğumu hatırlamıyorum biri çimdiklese diyorum.Fazla yorma kendini diyor denizin içinden bir balık.Neden dememi beklemeden devam ediyor .Görmüyor musun yeryüzü boşaldı senden başka kimse yok .Nasıl yani ?Dur bakalım diyor güneş balığa .Kafam karışıyor kafam saçlarımı okşuyor rüzgar .Ah ne iyi geldi ama yanlış anladın beni kafam kaşınmıyor karışıyor diyorum rüzgara.Biliyorum o da geçecek bekle bir sabret.Biliyorum fazla merak başa bela sussam alışkınım zaten.Duydular beni yine gülüyorlar ah bu gülüşler ne güzeller.Bu kadar anlayışlı davranmayın bana demek geliyor içimden.Bende zorla kendimi mutsuzluğa itiyorum aptallık işte.Fark ediyorum da biliyorlar galiba her şeyi  mucize beklemiyorum belki  ama bu kadarı bana fazla geliyor.Ağlıyorum,ağlıyoruz bir dalga yayılıyor evrene tüm herkes şahit sanki.Bu kadar özel olmak bir yana bu kadar samimiyete dilim varmıyor bir şey demeye pot kırma korkusuyla.
Bitecek olması ne acı.Uykuya dalıyor gözlerim.Anladım ki artık bir cevaba ihtiyacım yok.Anladım ki bazı duygular dile gelmediği zaman daha az kanatıyor içini.Bir nimetin kadrini bildiğin zaman da daha iyisi kapını çalıyor biliyorum gördüm çünkü yaşadım.

susmak güzel


3 yorum:

  1. yüreğine sağlık arkadaşım, hayaller alemine daldım bende:)

    YanıtlaSil
  2. Kayanın üzerinde duruyor kadın. Kıyafetleri devamlı değişiyor. Renkleri değil sadece; modelleri de.
    Atlayacak mı diye bir merak sarıyor içimi. Yapmıyor.
    Galiba rüzgarın etkisiyle sallanıp duruyor sadece. "Ya ayağı kayarsa!" diyorum içimden. Korkuyorum. Asıl korkması gereken o! Biliyorum. Ne de olsa kayanın ucunda duruyor. Ama yeniliyorum endişeme. O ise ifadesiz. Gözleri dalıp gitmiş denizin koyusuna. Burada değil anlıyorum. "Dikkat et!" diye bağırıyorum. Sesim bana geri dönüyor bir kayadan. Ulaşamıyorum.
    Birden bir şarkı söylemeye başlıyor. Sesinin her tonunda değişiyor saçlarının rengi. Tizleştikçe koyulaşıyor. Bir an simsiyaha dönüyor gece gibi...
    Gözlerim doluyor. Hem sesinin güzelliğinin; hem de geceye karışıp "yok gibi" olmasının etkisiyle.
    Murat IŞIK

    YanıtlaSil
  3. Anladım ki bazı duygular dile gelmeyince daha az kanatıyor içini. Bu cümleyi sloganım yapıyorum ve susuyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...