11 Ağustos 2012 Cumartesi

yazdım ki işe yarasın:)

Kayısı suyu doldurdum koca bir bardağa.İçinde üç beş tane buz.Ev yapımı olduğu için tadı hoşaf gibi.Olsun ben hoşafı da severim.Yazacak çok şey varken hiç bir şey yazamamak yüzünden en azından kayısının faydalarını yazayım dedim.Google sağolsun şıp diye buluveriyor daha ilk hecesini yazar yazmaz:)Bir de resim aradım.Şöyle şaşalı bir şey olsun dedim .Eh kayısı bu ne bekliyorum  ki bende  yani resimkolik oldum çıktım:)
Bu arada reçeline bayılırım .Size bir sır vereyim(sanki bilmeyen yokmuş gibi de) en güzel reçel Malatya yöresine ait kayısından oluyor.Denenmiştir. Kayısı cildi güzelleştiriyormuş.Ben yüzüme süremiyorum midem kaldırmıyor  bir de şey kaşıntı yapıyor .Annemin bir huyu vardır meyvelerin bir kısmını yüzüne sürmek için ayırır.Benim hep tuhafıma gider yahu yesene daha iyi değil mi?ama öyle değilmiş işte cidden yüze sürmek farklı.Bu arada bizim ailede herkes güzelliğine düşkün.Beni yok sayın hiç çekmemişim anneme ,ablama ben doğallıktan yanayım.Ama annemin dediğine göre yarın bir gün yüzün kırış kırış olursa görürüz seni de diyor.Efendim böyle niye diyorlar ki yaşlılık kaçınılmaz bir durum demi ama:)


KAYISININ FAYDALARI

-Beynin düzenli çalışmasını sağlar, stres azaltır
-Karaciğerin tahrip olan kısmının tamirini yapar
-Kemiklerin çok daha düzgün ve sağlam olmasında önemli rol oynar
-Kan yapımını artırarak, kansızlığa engel olur
-Mide ve on iki parmak bağırsağı ülserinin meydana gelmesine engel olur, meydana gelmiş ülserlerin iyileşmesinde rol oynar
-Böbreklerde taş teşekkülünü azaltır
-Üreme sistemi üzerinde önemli rolü bulunup, cinsel gücü artırmaktadır
-Kansere karşı koruyucu bir etkiye sahiptir
-Dişlerin daha sağlam ve kuvvetli olmasında önemli rol oynar
-Kalp kaslarını kuvvetlendirir ve daha düzenli çalışmasını sağlar Klinik ölümündeki reanimasyon çalışmalarında kalbin cevap vermesinde etkili olur
-Kayısının potasyumca zengin, sodyumca fakır ve A vitaminin öz maddesi karotence zengin olması insan beslenmesinde çok önemli boyutlar kazandırmaktadır



susmak güzel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...