9 Ekim 2012 Salı

gece notu/ öylesine




Bugün metroya bindiğimde yanıma iki bayan oturdu.Bir süre sonra  ikisi de işaret dili ile konuşmaya başladılar.Yol boyunca el ve mimik hareketlerine bakarak ne anlatmaya çalıştıklarını çözmeye çalıştıysam da pek başarılı olamadım.Kendimi yanlarında o kadar tuhaf hissettim ki hani yabancı bir şehre gidersiniz ya hiç dil bilmediğiniz için bön bön bakarsınız etrafa işte öyle bir şeydi.Aklıma TRT haberlerinde işaret dili yapan spiker geldi  ne zaman görsem  tv'nin sesini kapatır o dili çözmeye çalışırdım gerçi alt yazıda verilirdi ya neyse:) ben bu dili çocukluğumdan beri hep merak etmişimdir .Bir arkadaşım vardı annesi ve abisi  doğuştan sağır ve dilsiz ama kendisi hem duyuyor hem konuşabiliyordu.Evde sürekli işaret dili ile konuştukları için küçüklüğünden beri bu dili  biliyordu .Bir ara bana da öğretir misin demiştim ?ne yapacaksın demişti.Hiç dedim merak işte.Neyse ,
Daha sonra karşıma Ugandalı bir genç kız oturdu.Hemen diğer köşede oturan orta yaşlardaki  meraklı bir adamın sorularına yanıt veriyordu.Adam "Türkçe" biliyor musun dedi? Kız evet dedi .Sonra kısa bir sohbet oldu aralarında.Ugandalı olduğunu bu sayede öğrendim :)Ah bizim memleketin huyu galiba merak kendimi sayarsam öyle gibi.:))
işaret dili  konuşanlara dönelim :) yani inanın o kadar hararetli bir şekilde konuştular ki onları  anlayamamak beter bir şeydi :))Bir dedikodu vardı kesin içinde :)
Acaba diyorum dünya işaret dili ile konuşsa nasıl olurdu ? konuşmak yasak olsa !hıı olsaydı yani fena olmazdı gibi.


susmak güzel

6 yorum:

  1. ben bir ara gönüllü olarak 1 yıl kadar engellilerle çalıştım, sağır ve dilsizlerin de fahri üyesiydim. Onların mekana gittiğimde tabi herkes işaretle anlaşıyor, onları izlemekten beynim yorulunca kağıda "bir susun artık kafamı şişirdiniz" yazıp hepsine gösterirdim gülmekten kırılırlardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bende onlara bakmaktan bir hal oldum yani o kadar hızlı yapıyorlar ki işaretleri anlamak mümkün değil :))

      Sil
  2. Pınarım bende sen gibi çocukluktan beri merak ederim bu işaret dilini ama belki mecbur olmadığımızdan öğrenmedik:))))ama sanki sessizliğin dili dahamı güzel ne???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onlar daha çok konuşuyorlar hazanım inan öyle :)

      Sil
  3. Olsaydı değişik olurdu eminim. Bu konuya senin gibi ben de pek meraklıyım neden bilmiyorum :) Bir arkadaşım işaret dili kursu verecek yakınlarda katılmayı düşünüyorum napcaksam artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok faydalı bende yazılmayı düşünüyorum :)hem çok az bilen var onlarda derdini anlatmakta zorluk çekiyorlar

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...