23 Ekim 2013 Çarşamba

bazı insanlar sihirlidir

Black

Bir kaç gün önce baş rollerinde  Uğur Yücel ve Beren Saatin oynadığı "Benim Dünyam" filminin tanıtımı gördüm.Konusunu görünce hemen ilgimi çekti ,kesinlikle bu filmi izlemeliyim dedim .Ama maalesef filmin taklit olduğunu öğrendim ve hemen orijinali  olan "BLACK"  filmini bulup izledim.


Filmin konusu :

2005 yapımı güzel bir Hint/Amerikan filmi. Hayatını karanlıkta yaşamaya mahkum sağır ve kör bir kızın, öğretmeni sayesinde hayatın abece'sini öğrenmesinin konu edildiği, dram yönünün sömürülmeyip sadece ortaya konulduğu, sürükleyici ve izlenesi bir eser. Kızlarına belli kalıpların içerisinde baktıkları için başarılı olamayan bir aileye, öğretmen bakış açısının bolluğu ile karşılık veriyor ki bu sayede imkansızı -bu da asla öğrencisine öğretmediği bir kelime- başarıyor.

                      ****************************************************************
Uzun zamandır film yorumu yapmıyorum ,oysa ne filmler geldi geçti ömrümden ,bazıları vardı ki takdir edilmeyi , sayfalar dolusu yazılmayı , yüreklerde yer edinmeyi ve hiç unutulmamayı hak ediyorlardı .Çünkü sahnenin kararmadan önceki o son ışıkta aslında her şey yeniden başlıyordu. Umutsuzluğum umuda çaresizliğim çareye ,sessizliğim sese dönüşüyordu ve korkaklığım cesarete , inançsızlığım inanca ,ölümüm yaşama...

Geç kalıyorum ,çoğu zaman geç kalıyorum ,yetişemediğim o kadar çok şey var ki , dokunamadığım o kadar çok renk  ve göremediğim bir  o kadar da güzellikler..Ama bazen geç kalmak da güzeldi bazen küle dönüp doğmak, yeniden ama yeniden hayata tutunmak da ...

Yazacak o kadar çok şey var ki bu filmden sonra ,kelimeler kifayetsiz kalıyor ,sözcükler hiçbir şeye benzemiyor ,benzetemiyorum ..hani anlatılmaz yaşanır ya işte öyle bir şey ..








3 yorum:

  1. Yorumunu beğendim O yüzden alıntı yaptım umarı kızmazsın ...:) müsaade varmı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden kızayım bu güzel filmi herkesin izlemesini isterim :)

      Sil
    2. tşkler. izlemiştim çok güzeldi takliti yanından bile geçemez bence.. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...