30 Kasım 2013 Cumartesi

part 1 : "do"


sevgili dostum;

Yazmak için iyi bir gün mü bilmiyorum, sana bembeyaz örtüyle kaplanmış bu yabancı şehrin eski bir evinden, soğuk duvarları arasında, üşüyen parmaklarımla karalıyorum. Pencereme yığılmış kar taneleri bir tül gibi sararken camı ,nefesim bir buhurdan gibi odanın içinde tütüp duruyor. Tüm eşyalarımın tek dayanağı benmişim gibi bana şükranla baktıklarını hissediyorum. Ben de onlara şefkatle bakıyorum. Şu anda hepimizin tek bir şeye ihtiyacı var; sobanın içinde çıtır çıtır yanan odun sesleri ve sıcak bir çay.

Yazdıklarım artık beş para etmiyor dostum, ülkedeki bu istikrarsız savaş her şeyimizi yok etmiş durumda. Gazetelere uygulanan sansür yüzünden ağır bir sancı çekiyoruz. Zihinler bulanık, ilhamlar sevimsiz, ciddi istihaleler içindeyiz. Baskı, bizi giderayak karanlık bir dehlizin içine doğru çekiyor. Yok olup gitmemek için asıl savaşı kendimize karşı veriyoruz.

Buraya neden geldim, onu bile bilmiyorum? Daha çok kazanmak için miydi, yoksa bir kaçış mıydı? Tahmin ettiğin gibi, belki de yine verdiğim yanlış kararların cezasını çekiyorum.

Ölüm, ah ölüm bu kadar yakın olmak zorunda mı bana! Ölüm üst katta oturan inatçı, bunak ev sahibini alıp götürse ya. Belki burada daha uzun bir süre oturabilirdim, kimsesi olmadığı için tüm o değerli eşyalara sahip olabilirdim. Çok acımasız ve zalimce oldu biliyorum, az önce odamdaki eşyalarıma şefkatle bakan ben, nasıl bu kadar hızlı değişebildim?

Çaresizlik dostum, çaresizlik bir darağacı gibi çıkıyor karşıma. Umutlarım ise pervasız bir aşüftenin ellerinde çekiyor perdelerini, üstünden defalarca geçiyor sömürgeci güçler. O kadar çok kirlendiler ki, artık onlara sahip olmaktan utanıyorum ama onları bırakamıyorum da. (Çünkü) Tutunacak bir şeyi kalmayınca insan, yaşamak için hangi sebebe sığınmalı?

İnanacağım bir şeylerim olmalı dostum, sen bu kadar uzakken, beni sana sağ salim kavuşturacak o kirli umuda ihtiyacım var. Anlıyorsun değil mi? Ölü yada diri …


susmak güzel

                                                                                                              



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...