7 Ocak 2014 Salı

bir resmin anısı



Şu resmin çekildiği günü dün gibi hatırlıyorum. Yaz tatiliydi.İlkokuldan yeni mezun olmuştum.Annem orta okul kaydım için yanına siyah okul önlüğümü alarak beni teyzemin evinde ziyarete gelmişti. Uzun zamandır teyzemde kaldığım için annemi bir an karşımda görünce şaşırmıştım, sevincimin içime sığmıyordu. Annem çalıştığı için onu o kadar çok az görüyordum ki onunla geçirdiğim her vakit  benim için büyük bir sevinç kaynağıydı. Tabi annemin bu duygularıma hiçbir zaman fark ettiğini sanmıyorum ya da görmezlikten geliyordu bilemiyorum; her zaman her şeye acelesi vardı, işini çarçabuk bitirip yine o kendi dünyasında dönmek için uğraşıyordu. İçimden bugünde diğer günlerden bir farkı olmayacak dedim, günler hep mi birbirine benzer...

Fotoğrafçıya gittik.Annem, yazın o kavurucu sıcağında siyah önlüğümü giydirip makinenin karşısına oturtturdu; bir yandan bana "düzgün dur ,surat asma biraz gülümse" diye söylenip duruyordu. Oysa ben içimde paramparça olan bir şeyleri düzeltmeye çalışıyordum, böyle kırık dökük kalsın istemedim, her hatırlayışımda canımı acıtsın istemedim, bana sarılmasını beni özlediğini söylemesi beklerken tüm bunları benden mahrum edişini sindirmek bu kadar kolay olmamalı değil mi ?

O an benim neyle boğuştuğumu, ondan çok ama  çok uzaklara gitmemek için nasıl savaştığımı bilmeden çekildi bu resim, biraz buruk biraz hüzünlü. Yine de her şeye rağmen onu çok seviyorum, yine de her şeye rağmen onsuz bir hayatı düşünemiyorum bile.



susmak güzel

2 yorum:

  1. Söylemiş olmak için söylemiyorum, tek kelimeyle muhteşem bir fotoğraf. İki ay kadar önce blogda Fotoğrafların Anlattıkları başlığıyla beş kayıt yayımlamıştım, şurada, birkaç tane daha var, onları da bir ara yayımlayacağım, izninle bunu da hemen onların arasına kaydettim. ;)

    Hani bazı şeyler vardır, bakınca çok şeyler demek istersin de bir türlü ne diyeceğini bilemezsin, kelimeler kifayetsiz kalır, derler ya, o hesap. Benim de aynı yaşlarda çektirdiğim bir fotoğrafım vardı, sanırım onu anımsadım, senin gibi siyah önlüklüydüm ben de.

    Gerçekten güzel fotoğraf. Tablo olacak türden. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ne demek izin senin sevgili hocam :)) aslında bu resim renkli olarak çekildi, ben siyah beyaz yaptırdım ki ancak siyah beyaz ton bu bakışı tamamlayabilirdi gerçi tüm renkleri denedim hatta paylaştım facede görmüşsündür :) bunun gibi değil ama çocukluk resimler var belki bir ara onları da yayınlarım :) beğendiğin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...