4 Şubat 2014 Salı

Bir Film / Benim Aşk Pastam

Bir kaç yıl önce bir adamın yazısını okumuştum, İzmir'de tanıştığı bir kızdan bahsediyordu. Sadece çok kısa bir an birbirlerini görmüşler, adam kızdan çok etkilendiğini hiç tanımadığı adını dahi bilmediği bu kızı yıllarca özlediğini yazmıştı ve devamında şöyle yazıyordu ; hayatımda bir çok kadınla ilişkim oldu ama geriye dönüp baktığımda hiçbiri bu kısa bir an gördüğüm kız kadar bende derin bir iz bırakmadı. Neydi onu ölümsüzleştiren ? hala çözebilmiş değilim, gezginci bir adamım dünyanın her yerine gidiyorum sanki her an bir yerde onunla karşılaşacakmış gibi bir hisse kapılıyorum., bazen olduğum yerde uzun uzun dalıp gidiyorum, gerçek olmadığına artık kendime inandırmak istiyordum ta ki bir gün tekrar görene kadar....

Bu filmi izledikten sonra belki de hiç alakası olmayan bu adamın yazısı aklıma geldi acaba hala yazıyor mu diye baktım ama o gün bugündür hiç yazmıyor sadece geziyor, gezdiği yerlerin fotolarını paylaşıyor. Düşünüyorum da hayatımda uzun süre kalan insanların hiçbir etkisi olmazken kısa bir süre tanıştığım insanların etkisini sanırım bir çoğumuz yaşamıştır. Ben de yaşadım tabi , ama bu kadar derin değil , iyi ki değil çünkü bu derinlik beni korkuturdu ve nasıl baş ederdim bilmiyorum , gezginci de değilim ....


Filmi çok sevdim, nasıl sevmem ki başrollerinde Jude Law var  ve Norah Jones , Natalia Portman , Rachel Weisz , David  Strathairn ...

2007 yılında çevrilmiş olan filmin yönetmenliğini ve senaristliğini Won Kar- wai ait.

Daha çok aşk ve gizem filmleri ile tanıdığım bu ünlü oyuncular farklı karakterlerde karşımıza çıkıyor. Mesela Natalie Portman'ın profesyonel bir kumarbaz ve bunu yaparken o ukala tavırları, hırsı, yalanları onun çekiciliğine yine de gölge düşürememiş , Jude Law sıradan bir cafe işletici, Rachel Weisz kocasını aldatan  bir kadın rolünde , Norah Jones filmin ana karakteri diyebilirim. Birbirinden bağımsız  hayatların ortasında buluyor kendini ve kırılmış kalbiyle tüm olayların ardından yeniden düze çıkmayı başarıyor.


Filmdeki replikler sanki özenerek seçilmiş, sözcüklerin her biri bir uyarı gibi ve  izleyene şunu demeye çalışıyor; senin için çok şey ifade edebilirim belki bu filmden sonra hayatında çok büyük değişiklikler olacak özellikle aşk ve sadakat konusunda.... Mesajımı iyi anla der gibi...:)


Jude Law :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...