18 Şubat 2014 Salı

film : Twice Born

sen dunyaya gelmede Twice Born izle 400x533 Sen Dünyaya Gelmeden   Twice Born ( Venuto al Mondo ) İzle

Bu film sayesinden adını daha önce hiç duymadığım İrlanda doğumlu İtalyan bir yazarın varlığına şahit oldum. Margaret Mazzantinin ; romanlarını hiç okumasam da Venuto al mando adlı eserinin sinemaya uyarlanmış olan Twice Born ( sen dünyaya gelmeden ) adlı film, kendisinin ne kadar kaliteli bir yazar olduğunu da ispatlamış olduğunu düşünüyorum. Filmi izledikten sonra yazarın bir başka eseri olan Non ti muovere ( kal gitme )  adlı eserinin filme çevrilmiş olduğunu gördüm( Don't Move) hatta yine başrol oyuncu olarak  Penelope  Cruz var, kitabı daha önce okumuş olan Penelope bu filmde oynamak istediğini defalarca belirtmiş, yazar da sanırım bu içten gelen isteği geri çevirmemiş olacak ki yapımcılar her iki  filmde de Penelope'yi oynatmışlar. Tabi mükemmel oyunculuğun da hakkını yemeyelim. :)

Aslında bu filmi izlemek istememin asıl nedeni Saadet Işıl Aksoy'un da rolü olması. Bir Türk kızının geniş çapta yankı bulan böyle kaliteli bir filmde başarılı olduğunu görmek ki ben performansını çok beğendim takdir etmek gerekiyor.

Gelelim filmin konusuna :

Gemma ( Penelope Cruz ) ve Diego ( Emile Hirsch )  çocuk sahibi olmak isteyen, birbirini seven iki aşıktır. Fotoğrafçı olan Diego ve onun güzel eşi Gemma'nın Saray Bosna' da samimi dostları vardır, bu yüzden ülkeyle bağlarını sıkıdır. Bosna  bir savaşın içine sürüklenirken Gemma çocuk sahibi olabilmek için Aska'dan ( Saadet Işıl Aksoy )  belli bir ücret karşılığı taşıyıcı anne olmasını ister. Bu arada Gemma'nın Aska sorduğu soru düşündürücü. Aska'ya müslüman olup olmadığını soruyor , O da Kuran okumuşluğum vardır diyor Gemma ; "Kur'an bu konu hakkında ne diyor, taşıyıcı anne olma konusunda Aska hiç düşünmeden cevaplıyor Kur'an insanlara yardım etmemizi emrediyor, çaresiz senin gibi işi bitmiş insanlara...( bu diyoloğun öylesine eklendiğini sanmıyorum oradaki asıl niyetin, ne demeye çalışıldığını ,nasıl bir mesaj verilmek istendiğini  merak ettim umarım kötü bir şey değildir yani sanmıyorum olacağını işte kafama takıldı o sahne   ).. :)
Savaş ülkede tüm hızıyla devam ederken olaylar beklenmedik bir şekilde ilerler, sonuna gerçekten ilginç bir hal alıyor!...
Film mükemmel ötesi çok ama çok beğendim kesinlikle  tekrar izlemekten zevk alacağınız türden bir yapım..


"susmak güzel"












2 yorum:

  1. Film arayışı içerisinde olduğum bugün ne güzel oldu bu yazıyla karşılaşmak.Tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Nerissa seni görmek ne güzel :) şiddetle tavsiye ediyorum.... bir çok film izlememe rağmen sadece paylaşılmaya değer olanları buraya ekliyorum umarım beğenirsen .İzledikten sonra görüşlerini yazarsan sevinirim :) sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...