7 Eylül 2014 Pazar

1975 yılının bahar mevsiminde okunaksız el yazısıyla yazılmış M'nin rüyası

Sonsuz bir girdap beni boyuna yukarı , gecenin derinliğine çekiyor ; ben koyu mavi derinliği tutmaya uğraşıyorum, ellerim başımın üstünde uzanmış , yatay bir çizgiyle ama dikey bir hatta çekiliyorum. En ufak devinim bile söz konusu değil. Vücudumda feci bir kasılmayla kalın buz tabakasını andıran koyu maviliğe dokunuyorum .Gökyüzü insanın bir başına dayanamayacağı şiddetle titriyor. İşte şimdi azıcık devinebiliyorum.
Ellerim martıların pertleşmiş gözlerini kavrıyor . Asılı kalmışlar orada, o girdabın içinde. Ölü beyazlıktan cansız gövdelerden ötede tepemde sarkan bir şey var. Başımı çeviremediğimden görmem imkansız. Kolumu uzatıp ne olduğunu anlamaya çalışıyorum. Şimdi avuçlarımın arasında sarkık ve kaygan....Hayır söğüt yaprakları....İÇimde bir şüphe , sıçramalısın ! Evet uzun ...tutam tutam...Saç olmalı. Bir dalga boyu sıçrayıp yukarı atıyorum kendimi , o zaman o köşeli ufak yüze , küçük kanatlı buruna ve saçlı dar alnına değiyorum. Parlak bir ışık göğsüme saplanıyor. Dokunduğum başta tanıdık bir şeyler incecik zar tabakasının altında donmuş bir korku gibi....sonra parmak uçlarımdan yükselen bir isyan gibi....
Göz çukuruna değmekten kaçınıyorum. Biraz yukarı...ama şimdi aşağıda kalıyor ve onu göremiyorum.Ölü martılar uzağıma düştü artık. Aşağılanmaya uğraştıkça dalga dalga çıkmışım. Hepsinden mühimi başımı çevirebilmem .O zarif mucize yüzü görebilmem .Nefessiz kalıyorum , göğsümde korkunç bir sancı. Uyanıyorum....

Malina -İngeborg Bachmann

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...