26 Eylül 2014 Cuma

"Coco Before Chanel"


Coco Chanel, birçoğunuzun bildiği gibi Chanel markaların kurucusu. Sizi bilmem ama ben bu kişiyi bu filmi izleyene kadar hep erkek sandım.  Yıllarca yazar “Ece Ayhan’ı “kadın sandığım gibi. Üniversitede şiirlerini okumuştum ama merak edip adamın hayatını okumadım. Bir edebiyatçı olarak benim için çok utanç verici bir durum olsa da olur öyle şeyler deyip kendimi teselli ettim. Sonra dedim ki kim olsa aynı hayata düşerdi  “Ece” ismini kullanan kaç erkek var ki … Neyse ben filmi yazacaktım konu nereye kaydıJ


Chanel’in biyografisi gerçekten çok ilginç. Filmi izledikten sonra siz de aynı kanıya varacağınıza eminim. Şapkadan marka çıkaran bu hoş kadın, temizlikçi bir kadının ikinci çocuğu olarak Fransa’da dünyaya gelir. Anne ve babasını genç yaşta kaybeden Chanel, yaşamını dört kardeşiyle birlikte bir süre meşakkatli bir şekilde sürdürür. Daha sonra genç yaşında kendisine “Coco” ismini verecek olan “Etienne” adlı genç bir subayla tanışır ve hayatı bundan sonra farklı süreçlerde devam eder.
Yıllarca hakkında bir çok şeyler yazılıp çizilmiş. Bunların içinde en dikkat çekeni ise Nazi Almanya döneminde , nazi hükümeti lehine çalışan bir “ ajan”  olduğu. İddialar ne kadar doğru işte bu tartışılır ama benim buna vaktim yok J Ama siz illa merak ediyorsanız Amerikalı gazeteci  “Hal Vauguhn” yeni kitabına bakabilirsiniz.
Filmde “Coco Chanel” rolünü “Amelie” rolüyle tanıdığımız o sevimli yüzüyle ve unutulmayacak replikleriyle gönüllerde taht kuran Audrey Tautou üstlenmiş.
Chanel'in kendine has sözlerinden bir kaçını yazıp yazımı  noktalayalım.

Moda geçer stil kalır."

"Her kadın hak ettiği yaştadır."

"Bir kadının en çıplak hali, en iyi giyindiği halidir."

"Şıklık yeni bir elbise almak değil, bir ayrıcalıktır."

" Başarı her zaman yenilginin ne demek olduğunu bilmeyenlerindir."








susmak güzel



1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...