26 Eylül 2014 Cuma

"masumiyetin intiharı"




Doktor, bir gece önce intihara teşebbüs edip, kurtulan, 13 yaşındaki kız çocuğunu dönerek; “burada ne işin var tatlım? Hayatın ne kadar kötüleştiğini bilecek kadar büyümedin bile” …Küçük kız, doktorun yüzüne amaçsız ve kızgın bir ifade ile bakarak; “belli ki siz hiç 13 yaşında bir kız çocuğu olmamışsınız.”
Film işte böyle bir karamsar bir atmosferde başlıyor. Ben ne kadar düşünsem de 13 yaşındaki bir kız çocuğunu intihara sürükleyecek bir nedene aklım almıyor. Her seferinde haklı bile olsa şunu diyorum kendime;  daha 13 yaşında ya…13 yaşında küçük bir kız…
Film ilerledikçe iyi bir ruh halinde değilseniz siz de oradaki karakterler gibi daha da depresifleşmeye başlıyorsunuz. Sanki yaşanan her şeyde bir payınız varmış gibi ve bazen sanki bir izleyici değil de onlardan biriymişsiniz gibi hissediyorsunuz…

71 doğumlu olan yönetmen Sofia Coppola’nın henüz çaylaklık döneminde ilk yönetmenlik deneyimini bu filmle başlamış. İlk olmasına nazaran toplumsal bir konuyu gayet başarılı bir şekilde işlemiş diyebilirim. Başrol oyuncularından Kristen Durst’un performansı ise tartışılmaz nitelikte. Yönetmenin yine aynı oyuncu ile “Maria Antoniette” adlı filmi var. Bu filmi uzun zamandır izlemek istiyorum ama orijinalini bulamadım. Türkçe dublajlı sevmediğim için “unutulmazfilmler.com”’dan mesaj atıp  filmi yayınlamaları için istekte bulundum. Umarım sesimi duyarlar.


susmak güzel

2 yorum:

  1. Bu tarz filmleri pek sevmiyorum ama sen konudan çok güzel bahsedip üstüne bir de hiç olacaklar hakkında bisey söylememişsin.resmen merakımdan izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle spoiler vermiyorum yoksa bir anlamı kalmaz demi :)) bir de canım filmi keyifli bir zamanında izle belki daha az etkilenirsin

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...